فهرست بستن

ازدواج ، طلاق و ثبت اسناد معاملات زندانیان

آیین نامه اجرایی سازمان زندانها

ماده ۱۶۰ ـ انجام عقد نکاح و طلاق و تنظیم هرگونه سند معامله و قرارداد یا تعهدی که یک طرف آن زندانی باشد بایستی با اجازه مقام قضائی مربوطه یا قاضی ناظر زندان انجام و در صورت لزوم در زندان بوسیله یکی از سردفتران اسناد رسمی با شرائط عادلانه از سایر دفاتر اسناد رسمی انجام پذیرد تا موجب تضییع حقوق زندانی یا اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر نشود.

با تشکر از جناب سیدمحمدمهدی میررضائی سردفتر 7 قم و کانال دایره المعارف دفاتر اسناد رسمی

تبصره‌ دو ماده 14 آيين نامه قانون دفاتر اسناد رسمي

براي‌ تنظيم‌ اسناد زندانيان‌، سردفتري‌ كه‌ از طرف‌ اداره‌ كل‌ ثبت‌ معين‌ مي‌شود مكلف‌ است‌ دفاتر اسناد رسمي‌ را به‌ دفتر زندان‌ برده‌ سند رابا حضور نماينده‌ دادستان‌ شهرستان‌ تنظيم‌ و ذيل‌ سند و ثبت‌ دفتر مراتب‌ را قيد و به‌ امضاي‌ ذي‌ نفع‌ و نمايندة‌ مزبور برساند.

با تشکر از جناب علیرضا آتش زر و کانال دایره المعارف دفاتر اسناد رسمی

 

فصل هفتم امور خصوصی و خانوادگی زندانیان

ماده 237
تقاضای ازدواج یا طلاق زندانی باطلاع دادستان محل می رسد انجام عقد نکاح و طلاق و تنظیم هر گونه سند معامله و قرارداد یا تعهدیکه
یکطرف آن زندانی باشد بایستی با اجازه دادستان یا دایار ناظر زندان در زندان بوسیله یکی از سردفتران اسناد رسمی با شرایط عادلانه تر
از سایر دفاتر اسناد رسمی انجام پذیرد تا موجب تضییع حقوق زندانی یا اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر نشود

ماده 5- اخذ امضاء و اثر انگشت اشخاص مرتبط با سند، در خارج از محل دفترخانه ممنوع است. در خصوص زندانیان و بیماران، مطابق قوانین و مقررات مربوط اقدام خواهد شد.

 

با تشکر از جناب علیرضا آتش زر و کانال دایره المعارف دفاتر اسناد رسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!