فهرست بستن

ماده واحده بودجه سال ۹۴ کشور

تبصره 21 ماده واحده قانون بودجه کل کشور 1394

تبصره 21- به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجازه داده می شود به ازای هر مورد ارائه پاسخ الکترونیک به استعلامات و اعلام وضعیت املاک از بانک جامع اطلاعات املاک، علاوه بر تعرفه مصوب دریافتی، در مناطق شهری مبلغ سیصدهزار (300.000)ریال و در مناطق غیرشهری مبلغ یکصدهزار (100.000)ریال أخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند. مبلغ هشتصدوسی میلیارد و دویست میلیون (830.200.000.000)ریال از محل ردیف 141-530000 متناسب با وصولی به منظور اجرای طرح حدنگار(کاداستر) جامع کشور به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اختصاص می یابد.

مطالب مرتبط :
1- هزینه استعلام طبق قانون بودجه سال 94 و معرفی حساب
2- هزینه استعلام املاک
3- هزینه استعلام املاک جاری و ثبت شده
4- ابلاغ شیوه ارسال استعلام

پی نوشت نویسنده :
در این ماده به سازمان ثبت اسناد و املاک اجازه داده شده است که به ازای هر مورد ارائه پاسخ به استعلام و اعلام وضعیت ملک هزینه فوق الذکر را دریافت نماید ، بدیهی است هرگاه در پاسخ استعلام :"به وضعیت ملک اشاره نشده باشد" یا "استعلام توسط ادارات ثبت اسناد و املاک رد شده" یا "درخواست تصحیح اطلاعات استعلام شده باشد" و یا.... مشمول پرداخت هزینه فوق نخواهد بود.

مواردی که باید در جواب استعلام آورده شود : ( بخشی از ماده یک آیین نامه قانون تسهیل تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی )
پاسخ استعلام ثبت باید حاوی نام و مشخصات آخرین مالک، شماره پلاک ثبتی، ثبت، صفحه و دفتر املاک، شماره چاپی سند مالکیت و مراتب بازداشت یا عدم بازداشت ملک مورد استعلام باشد. چنانچه ملک در دفتر املاک ثبت نشده باشد، اداره ثبت محل مکلف است وضعیت ثبتی را اعلام نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!